november 15, 2007

Några nya saker

Det var rätt så länge sen jag handlade något nytt till lägenheten, men när jag var nere i Göteborg senast så blev det förstås några nya småsaker :)
Och som ni ser har jag lite motsägelsefull smak.. :)

Först blev det en liten (men aningens för dyr) ljuslykta som bara var helt oemotståndlig ;)
Jag älskar att den ser så gammal, sliten och operfekt ut, och att man verkligen ser att den är handgjord.
Och den ska givetvis stå inne i sovrummet :)
Från en affär som bara sålde saker från Marocko, Marakesh Design tror jag den hette.

Sen då något helt annat, nämligen ett plastigt grälligt kitschigt gökur som kommer att passa helt perfekt inne i köket :)
Från Sorbet.

Och så blev det två stycken såna här klädhängare, som jag tänkte ha i hallen istället för den nuvarande hatthyllan som jag bara hatar.
Även de kommer från Sorbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

WHOA! jag måste åka till Sorbet!