september 25, 2007

Lite smått och gott

Här är lite smågrejer och smycken jag gjorde igår och idag:

Ett litet hjärta av svart smyckestråd och små silverpärlor. Mycket enkelt att göra och kan användas som dekoration i lite alla möjliga sammanhang.

Ett gammal trasigt skärp med metallstjärnor klippte jag av och ska använda stjärnorna som pärlor istället. Det blev till att börja med ett armband av stjärnor, silvrig smyckestråd och oregelbundna transparenta glaspärlor.

Lite blingbling till min gamla mobil :) Jag satte fast lite paljetter i olika form och färg på en kort kedja med hjälp av ringöglor (som man med fördel gör själv).

Ett mycket enkelt halsband av ett lila organzaband och en sten med hål i. Mycket enklare kan det inte bli :) Jag gillar kontrasten mellan det skira, färgstarka, lite glittrande bandet, och den tunga, grova stenen.

Och till sist ännu ett armband, som jag dock gjorde för ett lite längre tag sen. Jag är väldigt förtjust i det, även om det kanske blev lite barnsligt :)

Inga kommentarer: