september 03, 2007

Hallen by night

Som jag tidigare nämnt anser jag att min hall är ett skapligt ofärdigt och omysigt rum. Men, när höstmörkret faller och stearinljusen tänds så kan även den tråkigaste av hallar förändras.. :)


Sakerna på Lila Byrån. I hallen får det ju typ bara vara lila, vitt och silver, vilket märks väl här på byrån :) Det är lila glas, lila ljus på silverfärgade metallbrickor, vit rund lampa från Ikea, vit och silvrig plastduk från Indiska..

Schackbrädet gjorde jag när jag gick på arbetsterapin på rehab-medicinska. Är oerhört nöjd med det, och det får vara i hallen trots guld, beige och svart.. :)
Ljusstaken har jag också gjort själv, i lufttorkande lera från Panduro. Det var lite pilligt, men himla kul och jag är väldigt nöjd med resultatet som blev härligt kitschigt, speciellt i kombination med ljusmanchetterna i lila plast med hjärtformade prismor :)


Skyltdockan Judith är lika snygg som vanligt :)


Den här golvlampan kommer från Ikea, och ger en väldigt trevlig belysning (även om den just nu framstår som lite kall i jämförelse med stearinljusen..), och att tända den är det enklaste sättet att göra hallen trevligare och mer välkomnande.

1 kommentar:

h sa...

Jag gillar din hall starkt, eller hela din lägenhet är förresten gorgeous by night! Snart kommer jag och plingar på din dörr! ^^ kram!