juli 01, 2007

Lycka är en halv skyltdocka

Jag har mycket länge velat ha en egen skyltdocka (kan inte säga varför, men det är ju bara så häftigt), och då förstås gärna en lite äldre variant, de är ju lite coolare.
Men man har ju aldrig direkt kommit i kontakt med någon skyltdocka, och jag trodde det var så gott som omöjligt att få tag på en egen, min skyltdocksdröm har liksom alltid varit en sån där dröm som man bara utgår från aldrig kommer att gå i uppfyllelse, men som kan vara trevlig att fundera lite över då och då.

Men, så plötsligt, på auktionen igår, så sitter hon bara där, så ensam, alldeles naken, skallig, med rostiga örhängen, välsminkad med spretiga ögonfransar och med det där odefinierbara ansiktsuttrycket.
Ok, visst, hon har ingen underkropp, och saknar händer, och är rätt sliten, men hon är så grym bara! :D
Jag bestämde mig på en gång att jag var tvungen att ha henne, det här var kanske min enda chans någonsin att få tag på en egen skyltdocka.
Jag hade ingen som helst uppfattning över vad hon skulle kunna tänkas gå på, men jag var beredd att ge ganska mycket pengar för henne.
Så döm till min förvåning när jag är den enda som ropar på henne, och får henne för en femtiolapp! Haha :)
På väg till Örebro

Den här skyltdockan blev verkligen mitt livs fynd, och jag är så enormt glad över att ha henne här i lägenheten :) Hon passar perfekt här.
Just nu sitter hon i soffan här i vardagsrummet och flirtar lite med Indianen, men snart ska hon flyttas ut i hallen, där hon förmodligen kommer att bli kvar. Än har jag dock ingenting bra att ställa henne på, så det får bli något lite provisoriskt så länge.

Nu måste jag försöka hitta någon rolig topp hon kan ha, och som förstås matchar färgerna i hallen. Och så ska hon nog få nya örhängen, och förmodligen lite fler snygga smycken, och nån gång när jag känner mig lite rikare så kanske även en tjusig peruk.
Synd att hon inte har några händer. Kanske borde göra saxhänder åt henne, à la Edward Scissorhands, hur grymt vore inte det?! :D
("Benen" är bara en kudde under filten :)

1 kommentar:

jessica sa...

Ha ha, creepy :D Bilderna när hon sitter i bilen och på er tillsammans är ju helt klockrena! Har hon nåt namn än? Jag tycker av någon outgrundlig anledning att hon känns som en Judith eller Judy :)