juli 01, 2007

Helgens auktionsfynd

Igår var det favoritauktionen. Jag var där med ett ovanligt bra sällskap, och vi var kvar under så gott som hela auktionen (8 timmar!), och fyndade förstås en hel del :)
Auktioner är bara så himla trevliga (en del i alla fall), det är en alldeles speciell stämning där, så somrigt och spännande och inspirerande och ja, bara väldigt trevligt.

Här nedan är några av fynden. Jag köpte även ett par plåtburkar (som vanligt), och en del porslin. Och det viktigaste, Fyndet med stort F, får ett alldeles eget inlägg :)
Ett gnistgaller (eller vad det heter) för 20 kr. Vackert i all sin enkelhet och tjusigt rostigt. Och nej, jag har ingen öppen spis eller nåt sånt, det ska bara stå som prydnad. Jag vet dock inte var än så länge. Tre såna där snygga maffiga guldramar för 30 kr. En ganska stor och två lite mindre. Den stora är lite småtrasig, men helsnygg ändå :)
De här grymma ljusstakarna i plast låg nergrävda i en stor låda med riktigt kassa julsaker som jag fick för 20 kr (och jag köpte lådan enbart för ljusstakarnas skull, resten slängde jag). Jag har sett såna här på Kavalkad tidigare, fast i orange. Men de röda var ju mycket snyggare, och de är hur perfekta som helst i mitt vardagsrum.

Inga kommentarer: