augusti 20, 2007

Helgens skapelser

I helgen var det smyckespyssel som gällde, och förutom en del pärlsortering och fixande, så det blev ett halsband och ett slags hänge (om man kan kalla det det).

Jag blev väldigt nöjd med halsbandet faktiskt. Älskar de där oregelbundna hamrade spiralerna, och kedjan blev väldigt dekorativ och ser ju nästan lite proffsig ut :) Halsbandet är, bortsett från några pyttesmå svartskimrande pärlor, uteslutande gjort av ståltråd (eller ja, man kanske ska kalla det smyckestråd i såna här sammanhang), förmodligen mitt favoritmaterial när det gäller smyckestillverkning. Det är bra, billigt, snyggt och har nästan obegränsade möjligheter. Helt perfekt liksom :)

Helgens andra skapelse var som sagt ett slags hänge. Det var tänkt som halsband från början, men gör sig nog precis lika bra i ett armband, eller som en brosch. Har inte bestämt mig vad det ska bli än. (Bilden blev inte alls bra, kameran kunde inte ta särskilt nära och på långt håll såg man inte vad det var, men ja, ni kanske förstår ungefär hur det ser ut :)

Hänget (som är ca 5 cm på längden) består av en vitskimrande knapp omgiven av täta spiraler gjorda av röd smyckestråd.
Blev mycket nöjd även med det här, och är rätt säker på att jag kommer vara det med det färdiga smycket sen också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den lilla, lilla broschen (som jag då tycker att det ska vara) var väldigt fin! Me like!

Anonym sa...

Jag tycker du borde göra ett armband eller ett hårspänne av det : D