januari 29, 2008

Gyllene fiskar och lite andra småsaker

I helgen blev det en liten loppis-runda :) Först cykeltur ut till Bra&Begagnat på Aspholmen, sen till Bra&Begagnat i stan, och en sväng på Kavalkad.
På B&B i stan köpte jag ett fat som jag ska ha mina blåa ananasar på, och förmodligen lite ljuslyktor eller nåt. Och systern hittade en sån där jättesnygg pall med trappsteg för fjuttiga 60 kr.. :)
På B&B på Aspholmen köpte jag en liten, jättesnygg teburk i färger som är helt perfekta för mitt kök (nu står ju visserligen inte mina många teburkar framme, men ja, ändå liksom :)
Och så hittade jag ett billigt halsband med stora blåa glaspärlor, som jag tänkte klippa sönder och bara använda pärlorna (på bilden ser pärlorna nästan lite lila ut, men de är klarblåa).
Och sist men inte minst, en liten trärundel med små mörka glasflaskor. De innehåller tydligen flytande kryddor för att typ krydda brännvin eller nåt med, men jag tänker diska ur dem (fast behålla etiketterna) och ja, jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till än, men den kan nog kanske tänkas hamna i bokhyllan i sovrummet :) Eller nån annanstans, det vet man aldrig.
Det jag gillade med den var iallafall att den ser liksom lite gammeldags apotekar-aktig ut :)


På Kavalkad hittade jag 4 såna här krokar i form av fiskar för ett fullt överkomligt pris. De kommer att få pryda min lilla köks-ö, har ju länge velat ha nya krokar dit men inte hittat några bra. De här är helt perfekta :)


Inga kommentarer: