juli 28, 2009

Udda blommor

Det blommar för fullt i vänstra köksfönstret! Men det är lite annorlunda blommor :)
Dels blommar min Hjärtan på tråd. De får riktigt roliga och intressanta blommor, jättesöta konstiga små skapelser, hihi
Och så blommar min stora Porslinsblomma, och jag älskar blommande Porslinsblommor :) De får alltid så snygga blommor liksom. Vissa ser ut att vara av porslin (varav namnet..), men den här har fått små bulliga tjocka ljusrosa sammetsblommor, som är glasliknande i mitten, helt underbara.
Det är inte helt vanligt att Porslinsblommor blommar har jag förstått, det kan tydligen ta många år innan de kommer sig för att göra det. Vilket förstås gör mig extra stolt över min enda blomklase, hihi

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag väntar tålmodigt på min....*suck*... så tålmodigt att jag ska köpa mig en till, fast en annan sort (av porslinsblomma alltså :P)

Mia sa...

Hihi, ja, den som väntar på något gott.. :)

j sa...

vad lustigt. jag har precis samma sort blommor hemma, de enda som blommar hos oss. samma modell på porslinsblomma och allt. den blommar en eller två gånger per år, men de tog nåra år innan den kom igång. synd bara att blommorna luktar så satans illa. de luktar honung typ.