augusti 26, 2009

Nu grönskar det

Det har varit riktigt frodig växtlighet på balkongen i år, och det har varit finare än någonsin :D
Min älskade elgrill har sällskapat med tjusiga rosa blommor.

Vaxklockan växte så det knakade i år, kanske tack vare nätet som stöd.
Den växte så mycket att den tog sig upp till grannen ovanför och fortsatte klättrandet i hans spaljé. Och, till min stora förtret, blommade endast där uppe. Jag fick stå för allt jobb och grannen fick hela belöningen. Himla surt.

Tomaterna växte förstås också bra. Det var vanliga tomater, tigertomater och pärontomater. Och de hade sällskap av gröna trädgårdstomten och röda papegojan (på övre bilden var papegojan ännu inte utplacerad).
Zucchinin blev ett riktigt monster. Jättestor och ivägen och lite stickig. Men fin på sitt sätt :) Och så älskar jag ju zucchini och det fick jag ju en del.
En jättestor zucchini.
Outslagna zucchiniblommor. Knorvliga och skrynliga och jättegula :)


Inga kommentarer: