juli 10, 2008

Färdigställt

En del saker har en tendens att bli liggande.. :)

Till Designmarknaden i december 2007 gjorde jag en hel del hängen, tänkta till i första hand julgranar.
Dessa hann inte bli klara, utan blev liggandes och jag såg ingen framtid för dem, det gick liksom inte att fortsätta på nåt bra sätt..

Men häromdagen så bestämde jag mig för att göra klart dem, i och med att jag hade ett litet ordning-och-reda-bland-pärlorna-ryck.
Och plötsligt visste jag hur jag skulle gå vidare med dem, och de blev bättre än jag trodde, ganska charmiga liksom :)

I början av min smyckestillverknings"karriär" för ett par år sen, så gjorde jag bara smycken till syster och mamma. I början brydde jag mig dock inte så mycket om kvalitet och sådant, och det i kombination med att min syster har en tendens att kanske inte alltid förvara sina smycken på lämpligaste sätt, har bidragit till en hel del reparationsjobb. Och de blir oftast liggande ett tag (och det har även hänt mer än en gång att smyckena har slaktats istället för lagats.. erhm.. :)
Här är iallafall två nyligen lagade halsband som jag fortfarande tycker är fina :)
Och när jag ändå höll på med lite lättsamt pysslande så fick det bli ett sånt här litet hjärta också, ett trevligt, enkelt och lagom hjärndött pyssel framför tv:n. Och så blir de ju rätt söta också :)

2 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Vad du är duktig tjejen! Verkligen fina saker du gör!:) Smycken är så roligt och ännu bättre om de är personliga!

Anneli sa...

Hjärtat är ju väldigt sött. :) Jag vet ju att du har gjort några såna förut och dom är alla gulliga :)
Jag skulle vilja ha ett sånt i typ silver (eller rosa, men jag antar att det inte finns nån rosa ståltråd)...
Och dom små hängena blev väldigt fina :D

Och jag lovar att jag ska försöka hitta en plats för mitt smyckesträd så att alla halsband kan hänga istället för att ligga och trassla ihop sig och gå sönder :P