november 30, 2007

Sakerna till Designmarknaden

Här är sakerna som jag ska sälja imorgon på Designmarknaden.
Jag ska även sälja smycken, mest såna som är över från förra marknaden, men även ett par nya. Men jag orkade inte fota smyckena.. :)


Jag har gjutit en del tvålar, och försökt hålla nåt slags jultema. De transparenta tvålarna är doftsatta med apelsin/kanel-doftolja, och de små bruna pepparkaksdegsliknande tvålarna är cremetvålmassa med malen kanel och/eller nejlika. De luktar pepparkaksdeg också. Jag vet inte om det är en bra grej eller inte :)
I de transparenta tvålarna har jag gjutit in kanelstänger, och i en del även hela nejlikor.
Och sen blev det några andra varianter också..



Sen har jag gjort några askar med cd-mosaik (dock inte lika stora som min egna cd-mosaik-ask).




Och så till sist ett gäng hängen, som jag har tänkt mig som julgranshängen, men ja, man kan ju använda dem till vad man vill egentligen.
(och snören eller tunn metalltråd ska förstås knytas i dem också, så att det liksom går att hänga upp dem :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oooh de där vita julgranshängena ska jag haaa :) och tyvärr funkar inte måndagen, jag har tydligen möte 18.00 på kvällen :S

jessica sa...

Hej vännen, long time no seen. Ledsen att jag inte kunde komma idag, men jag var tvungen att ha en väckarklockfri dag med soffan som sällskap efter 2 veckors dygnet runt-hetsande. Du är ledig veckan som kommer? Fika vore strålande! Kramar

Anonym sa...

Hej hej, vill du ha fler CD-skivor att klippa sönder? Askarna blir ju himla fina. Vi har 100-tals som du kan få, några i andra färger också. Hälsningar från moster Pia.

Mia sa...

Hej Pia!
Cd-skivor mottages ytterst tacksamt! Just nu är det cd-brist här hemma :)
Tar förresten med mig ett par cd-askar till mamma ikväll, så du får se dem in real life liksom :)
Ses!
/Mia