december 23, 2007

Julspecial: Sovrummet och hallen

I år har jag ju som sagt inte särskilt mycket julpynt, men jag tänkte ändå visa det lilla som är :)

Först är det sovrummet, där det mest är fönsterbrädan som blivit julig med lite tomtar, rysk docka i julfärger och självklart julkulor i mitt lilla träd :)
Ovanpå bokhyllan står ett gäng ljuslyktor som lyser upp julkrubban som jag växte upp med. Kyrkan har min morfar gjort.
Jag har även en jätteglittrig ståltrådsstjärna sittandes högst upp på min fina klädhängare, men den glömde jag att ta kort på.. :)
Och så hallen då.
På lila byrån står en snirklig liten vit trägran som kommer från Panduro. Blir faktiskt ganska effektfullt när lampan lyser upp den.
De två små barnen i gips har också blivit julpynt, och passar rätt bra där bredvid granen.
Och så har jag hängt lite lila och vita pärlgirlanger runt ytterdörren (det ser trevligare ut i verkligheten :)

Inga kommentarer: