december 13, 2007

Lite nytt här, lite nytt där

Innan jag lägger upp bilder på min julpyntning (som dock inte är särskilt omfattande i år), så tänkte jag visa lite nya saker som dykt upp den senaste tiden.

En av de större nyheterna är att jag har en matta i sovrummet! Helt underbart, blev verkligen mysigt, och det är så skönt att slippa se fullt så mycket av det där fruktansvärt gräsliga golvet :)
Egentligen är det min systers matta, men hon kände inte att hon skulle vilja ha den i sin nya lägenhet, och även om den inte är exakt vad jag hade tänkt mig i mattväg i sovrummet, så är den ju iallafall brun och lite grön och fluffig, och passar bättre än vad jag först trodde att den skulle göra.

I hallen har det också skett vissa förändringar. Jag (eller snarare Peter) har skruvat ner den hemska hatthyllan som bara var för stor och klumpig, och istället skruvat dit krokarna jag köpte i Göteborg.
Det blev enormt mycket luftigare och snyggare än tidigare.


Och Judith har fått vingar :) Jättetjusigt!

Hihi, och så måste jag bara visa en bild från kvällen innan Designmarknaden då jag och systrarna letade efter bra kläder för Judith att ha på sig på marknaden, och någon tyckte det var jättekul att sätta på henne mina glasögon :)
(och ja, det är Edward Scissorhands på TV:n ;)
Nya ljus på mitt förvildade ljusfat på köksbordet är väl inte direkt något speciellt, eftersom ljusen där kommer och går och det ofta finns nytt där, men just det här ljuset är jag så himla kär i :) Det kommer från Åhléns och är ganska stort och runt och glittrar jättemycket! och är metallic grön-guld-aktigt :D *lycka*

Den här lampan är visserligen inget nytt, det var ett bra tag sen jag hittade den på en loppis. Men det är först nu jag har kommit mig för att få sladden bytt till en jordad, och därmed fått lampan att funka i mitt hem.
Och det här är riktigt kitsch, helt underbart :)
Den ska vara i sovrummet, pga det tänkta skogstemat där inne (som ju dock inte syns, men ja.. :) men än så länge har jag inte kommit på någon bra placering för den.
Tror nog dock att jag efter jul sen nån gång byter ut den nuvarande fönsterlampan (se tidigare bild från sovrummet).

Och så en sista, inte fullt så dekorativ, ny detalj från mitt hem är ÖBO's radondosor som står utplacerade i lägenheten de kommande 2-3 månaderna...

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Mia! Är ni hemma i helgen? Vore skoj att hälsa på :) Många kramar