mars 09, 2008

Baren

Ett av mina roligaste auktionsfynd är min lilla bar som står i vardagsrumsfönstret. Det är en klocka i form av ett bar-tittskåp, komplett med bardisk, hyllor med flaskor, biljardbord, darttavla och jukebox.
Och klockan funkar förstås :)
Baren låg i en fyndlåda som jag ropade in för inte särskilt mycket pengar. Och jag tycker den är så charmig och kitschig och rolig :)

Mulder och Scully från Arkiv X har varit bartenders i ganska många år nu :) De är ett minne från mellanstadiet, då jag var ett riktigt Arkiv X-fan (fast baren ropades in nån gång under gymnasiet).
På en av barstolarna sitter en liten utomjording, som var en del av en nyckelring jag fick av min syster men som jag råkade ha sönder :)

När jag bodde inneboende så var det lite mer liv i baren. Då hade den många olika gäster, små glittriga dinosaurier, skelett, självlysande ödlor, och gamla plastdjur som blivit kvar från barndomen.. :)
Bargästerna varierade, och mina systrar brukade dessutom ändra om lite där inne och flytta runt de små figurerna varje gång de kom och hälsade på. Det var kul, som om baren verkligen levde :)
Nu har det dock inte varit nån rörelse där inne på ett par år. Kanske borde sätta in lite fler gäster där igen, och se vad som händer :)

2 kommentarer:

jessica sa...

Den där baren var en självklar blickpunkt i gamla rummet hos B-M :)

Rosa Hemmet sa...

Oh vilken härlig pryl! Trevli sid u have! :)