mars 12, 2008

En bur bara sådär

Häromkvällen gjorde jag en liten bur av ståltråd. Jag gjorde den relativt snabbt, och ganska slarvigt, var inte noga alls. Och ståltråden skar mig på hela händerna och underarmarna.
Och resultatet blev en skev och ojämn bur som jag är väldigt stolt över :) Den är kanske inte särskilt vacker, men jag tycker den är charmig och lite kul :P
Den är drygt 2 dm hög, och nästan lika bred.
Och vill man så kan man ställa ett stort gult värmeljus i den, det blir fina skuggor när det lyser.

Och här är dörren öppen (ja, självklart har den en fungerande dörr ;)

3 kommentarer:

h sa...

åh!härligt, fint med kreativitet, är den så sakta på väg tillbaka??kram!

Sofie sa...

Kul. Håller med om att det skeva är charmigt. Funderar själv på att göra en krona i ståltråd men antar att den måste vara ganska tjock. Får se hur det går.

Mia sa...

Hanna: Ja, nu är kreativiteten verkligen tillbaka, helt underbart! Jag har suttit och gjort smycken flera kvällar i rad nu :)

Mille: Ja, jag är väldig svag för sånt som är "fult" och skevt och rostigt och gammalt :)
Menar du ljuskrona? Det skulle jag också vilja göra, men som sagt, jag tror det kan vara svårt att få den ordentligt stabil. Ståltråden får nog vara ganska tjock.
Men det skadar ju inte att testa :)