mars 28, 2008

Nya spiralmoln

Jag har gjort nya spiralmolnshängen, och så har jag gjort kedjor till de befintliga, men det orkade jag inte ta kort på :)

Det här är det första, och hittills enda, spiralmolnet i guld (förstås inte äkta guld..).
Knappen är mörkt brunskimrande, och kedjan gjorde jag av ovanligt långa länkar i en teknik som är lite mer tidskrävande, och mer hållbar (samma teknik användes i
Mia-armbandet).
Och här är den första, och hittills enda, spiralmolnsbroschen :)
Förmodligen kommer jag dessvärre behöva förstöra den, för konstruktionen blev inte helt lyckad, den blev liksom lite framtung, eller vad man ska säga. Den tippar framåt, hänger ut för mycket..
Jag vet dock inte riktigt hur jag ska få det att fungera.. Kanske nån annan typ av broschnål kan funka, men det är väl egentligen det enda jag kan ändra på.. Så vi får se, det är inte säkert att det blir några broscher med spiralmolnen.

3 kommentarer:

jessica sa...

Den i guld är superfin! Jag skulle nog vilja ha en sån, fast som brosch :) Guld och brunt alltså, javisst!

Anonym sa...

de är verkligen snygga :) har du prövat med sådana här istället för traditionella brochnålar finnsatt köpa på ide och hobby, och då skulle du ju kunna sätta två i varje ände på molnet, så borde den bli väldigt "stadig"
http://www.emteasy.com/products/accessories/clutches/butterfly.jpg

Mia sa...

Hihi, tack för komplimangerna :)

Jo, det bruna och guldiga blev väldigt fint ihop. Hihi, får fixa en sån brosch, bara jag får till själva broschkonstruktionen.

Ah, smart Cattis! Såna måste jag prova, det borde ju funka tycker jag.

/Mia