mars 19, 2008

Spiralmolnshängen

Jag fick sån lust häromdagen att göra såna här hängen (och jag har börjat kalla dem spiralmoln, för jag tycker det passar). Har ju gjort ett par tidigare och jag tycker de är så väldigt söta :)
Den här gången blev det ett med en vitsilvrig pärlemoraktig knapp och svart smyckestråd, och ett med en brun knapp med lite silvergrejs på och silvrig smyckestråd (på den nedre bilden ser ni det silvriga på knappen bättre).
Och nu håller jag på med kedjor till dem, som görs av samma smyckestråd och små pärlor som har samma färg som knappen. Jag har dock inga bra små bruna pärlor, så jag får se hur jag gör med den kedjan..

4 kommentarer:

Anna sa...

Åh så söta! Kan man beställa ett sånt där hänge med pärlemorknappen? :D Kramar

Anonym sa...

Jättefina! Skulle inte de gå att ha som brosch? Du skulle ju fixa en av fjärilen men kanske kunde man beställa en sån också. kram mamma

h sa...

Åh Mia va du är duktig! Vad stolt och glad jag blir att du har kommit igång så bra med pyssligheten igen! Jag vill också beställa om det är möjligt? :D En av varje, svart metall och en med vit och om det går att få som brorsch? De är underbart söta! Stor kram (och roligt roligt att läsa din db!! hihi!)

Mia sa...

Ja, det ska väl gå bra att beställa :)
Har dock inget pris på dem än.
Och det borde gå att göra broscher av hängena, men jag vet inte om det funkar att göra om ett befintligt. Man får nog liksom väva in broschnålen från början. Men jag ska testa nästa gång och se om det funkar som jag har tänkt.

Tack för alla fina kommentarer!
/Mia