april 19, 2008

CD-askarna: the thunder-edition

Jag hade några ovanliga mörkblåa cd-skivor som jag fått av moster Pia, och bestämde mig för att satsa på att göra ett par lite mer dramatiska cdmosaik-askar som jag målade svarta istället för den numera standardiserade silver-färgen. Det fick bli cd-askarnas special edition, "the åsk-edition", väldigt exklusiva i mörka åskfärger :)
Dessvärre så räckte bara de mörkblåa cd-skivorna till en liten ask, så det blev en extremt exklusiv "edition" ;)
Det blev dock lite mörkblåa cd-bitar kvar, och så har jag hittat ett par mörklila cd-skivor också, så jag får helt enkelt ha tålamod, så kanske det blir tillräckligt till ytterligare en åsk-ask nån gång i framtiden. Men den tänker jag förmodligen behålla själv, medan denna ska säljas på Designmarknaden 10 maj.

De mörkblåa cd-skivorna var lite annorlunda att klippa i än vanliga skivor, av nån mystisk anledning, och gav lite annorlunda krackelering.

6 kommentarer:

Anna sa...

Thunder-edition var väldigt exklusiv :)

Visst är soffan helt galet fin! Jag fick övertala mamma att den verkligen gör sig bäst som sittplats, inte sänggavel. Nu blir den vit och fin :D

Vi ses med all säkerhet nästa vecka, då kan vi ju ta en sväng till Betlehem Bazaar! Kramar

Rosa Hemmet sa...

Vilken rolig idé, du är händig du! :) Det måste ju vara väldans pillrigt det där?

Anonym sa...

Riktigt snygg!!! Jag älskar mina cdmosaikaskar. kram mamma

Anonym sa...

Tyvärr så har vi kastat de flesta CD-skivorna nu, men jag har ett 30-tal (vita och turkosa) om du vill ha. Jag kanske ska specialbeställa en - vore snyggt att ha här på jobbet! Moster Pia

Dicksonska våningen sa...

Vilken fin "alla-hjärtans-dag-special". GIllar också draperiet, vissa saker kommer man aldrig att släppa. Gillar också buren du gjort till ljuset. Testa med ett blockljus i där. Imorgon när jag ska visa "flätat" på "Mönsterveckan" kommer en liknande bur - från Affari, som jag fotat.
Känner igen barstolarna du har i köket - också bordsskivan. Tror vi har likadant kök!
Ha det bäst!
Kram Annika

Mia sa...

Tack för era fina kommentarer! :)

Pia: Ja, tar jättegärna emot skivor! Det är riktig cd-brist här hemma just nu..
En ask till jobbet ska jag fixa :)

/Mia