april 25, 2008

Sovrummet by night

På mitt söta nattduksbord som jag hittade i min lillasysters lekstuga och fick "låna" av henne, står bara väldigt fina saker :) Den underbara ljuslyktan kan ni läsa mer om här, den romantiska spegeln var en present från vännen Hanna, den lilla metallasken med en drake på locket kommer från Myrorna, och min älskade klocka som är helt magiskt vacker är ett auktionsfynd (får nog göra ett inlägg med bara bilder på klockan nån dag :)I fönstret står den enda lampan förutom taklampan, och den är också typ det enda riktigt kitschiga i sovrummet. Den är ett loppisfynd, och bara så himla läcker :) En hjort i en skog, ett par ekorrar, solnedgång och en hysterisk guldram runt. Den ger ett trevligt sken (och lyser starkare i verkligheten än på bilden).
Ovanpå bokhyllan står det en samling med grejer bredvid de stora brunblommiga lådorna. Det är lite ljus, en hög med gamla fina böcker, och några tavlor. Ser väldigt trevligt ut tycker jag.
Kant i kant med bokhyllans överkant, sitter tavellister med mina John Bauer-bilder som är utrivna ur en gammal sagobok som höll på att falla sönder. Framför dem ligger mitt svärd som jag fått av BM som jag tidigare bodde inneboende hos. Och längst ut sitter en lampett (eller vad man säger) i form av en guldig metallros, inhandlad på Myrorna.
Under tavellisterna skymtar den stora mörkbruna metallstjärnan från Mio-rea (samma som i hallen, fast annan färg).

3 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Mysigt med tända ljus, din blogg är så härligt färgglad!:) Jag har en sak till dig inne på min blogg, du får sen göra vad du vill med den:) Trevlig helg!

Anna sa...

Mysigt inlägg! Imorgon kanske vi blir rivaler på auktionen i Hova ;) Nej, men jag kommer vara där i alla fall! Vi ses :)

Anonym sa...

Hittade hit från Rosa hemmets blogg, himlar vad duktig du är tjejen!!! Otroligt kreativ.Vilket spännande hem du har, älskar din kökssoffa och det vackra kuddarna och tyget i den.Jag länkar gärna till dej om det är OK. Ha en bra helg, kram Katta