april 13, 2008

Första glaseringen

Här är de första färdiga keramikgrejerna.
Det var riktigt spännande med glaseringen, eftersom man aldrig kan förutsäga det brända resultatet, utan helt enkelt bara kan hålla tummarna och hoppas på det bästa :)

Den här är jag dock väldigt nöjd med. Mörk blåturkos, lite matt och härligt krackerad, helt underbar :) Det här är lugnt min favoritglasyr hittills, dessvärre är den hälsofarlig, så man kan inte ha den på nånting som kommer i kontakt med mat. Synd, för annars hade jag nog gjort en mindre servis med den här glasyren :)

Den här muggen blev ju också lyckad och fin. Flammigt skogsgrön och blank är den.
På den här lilla muggen, eller vad det nu ska föreställa, blev glasyren helt misslyckad (och bilden blev rätt kass den också, ehe..)
Det rosa på utsidan ser för tunt ut, och det gula blev väldigt mycket för tjockt och smälte inte ut som det skulle.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det bara jag som något clownliknande monster reflekteras i den gröna muggen?

Mia sa...

Haha, det är nog bara du :)
Nej, men när du säger det så förstår jag vad du menar.
Jag har kanske ett clownspöke i lägenheten?!