april 13, 2008

Inom en överskådlig framtid?

Här är lite saker som förmodligen kommer att förgylla min lägenhet nån gång framöver :)

Jag har köpt frön som jag ska plantera. Jag blev så kär i de där knallröda blommorna, så jag bestämde mig för att försöka hålla balkongväxterna röda och gröna den här sommaren. Kanske någon mer knallig färg också.
Det blev spenat, röd krasse, röda luktärtor och nån mer röd sak som förmodligen trivs bäst i marken och inte kruka, men det kan säkert bli nåt av den ändå :)
Jag har dock inte jättegröna fingrar, men jag tänkte att jag kan ju alltid försöka. Vi får se vad det blir av det, ska bli intressant :P

Min hall kommer snart (efter 2 år..) att få en bänk! Och inte vilken bänk som helst, utan en som har byggts av mamma och framförallt Peter, och som är gjord av gamla golvbrädor från mitt första rum i Borgan :)
Den ska målas en gång till, och så ska det bli en skohylla under, precis som jag vill ha det!
Jag tycker den är så fin, och jag är verkligen tacksam för den! :D
När jag var ute i Lillstugan och kollade in bänken så fick jag syn på denna underbara möbel!
Ett skåp med glasväggar och utan hyllor eller nåt i, istället sitter det på sidorna kugghjul och kedjor! Det var kärlek vid första ögonkastet, det har kugghjul liksom, fatta!! :D
Och eftersom familjen inte hade nånstans att göra av det, så fick jag ta det om jag ville, hihi :P
I botten sitter det tydligen en motor som kan driva runt kugghjulen och det har tydligen använts till affischer eller nåt, som liksom har snurrat runt där i, i reklamsyfte antar jag.
Kommer det hem till mig så blir det nog i hallen det hamnar, och så ställer jag nog Judith på det (om hon inte för plats i det, hihi). Det vore inte fel att måla det vitt heller.. hm hm..

2 kommentarer:

Anna sa...

Åh vilken cool möbel!
Tänk om du kunde få den att fungera, då kunde du ha alla dina favoritfilmer cirkulerande där inne :D

Mia sa...

Ja, det tycker jag med, den är asgrym :D
Tror inte att motorn fungerar, men får jag upp den hit så lovade pappa att kolla på den, och han brukar vara bra på att få saker att fungera :)