april 27, 2008

Säsongens första auktion

I lördags var det dags för årets första auktion. Försökte låta bli att köpa onödiga småsaker, och det gick väl halvbra :P

Mitt största fynd blev det här vitmålade bordet, som jag ska använda som soffbord.
Det finns dock en risk för att det lite för högt (än så länge står det kvar i Finnerödja, så jag har inte kunnat testa än), men då jag fick det för ynka 20 kr så spelar det ingen roll om det inte passar, det blir ingen större förlust liksom, mer än att det är synd för det är ju ett fint bord.
Andra "fynd" blev en mysig tavla för 20 kr, och nån slags gammal kartbok, även den för 20. Kartorna ligger som lösa ark, och det finns t.o.m. en jättevacker stjärnkarta där i. Och så hittade jag även en gammal väckarklocka, som påminner mycket om den jag redan har, och jag bara kände att jag var tvungen att ha den, de är ju så sjukt vackra och romantiska :D
Den blev dock lite dyrare, 90 kr. Men det var det värt :)

6 kommentarer:

Anna sa...

Oj, du gick hem med mycket i lördags :) Kul att du fick den fina klockan till slut!

Kanske fika den här veckan?

Lillasyster sa...

Fina fynd. Vilken läcker klocka!!! Hittar jag någonsin en sådan fin väckarklocka så blir det till att härma dig. Varit inne här några gånger utan att säga något. Jättehärlig blogg :)

Dicksonska våningen sa...

Klockan var jättecharmig! Det ser ut som den har en liten hatt! Går det att ställa den på väckning? Då kanske den inte verkar lika charmig längre... :)
Bordet var ju verkligen inte dyrt... då skulle jag också tycka som du - det gör inget om det inte passar riktigt, det kostade ju ingenting nästan. Om det inte funkar kanske du kunde dela det på mitten och använda ena halvan mot väggen som avlastningsbord eller hallbord. Det skulle också bli fint!
Kramar Annika

Rosa Hemmet sa...

Vad kul att du blev glad, det var meningen och du förtjänar den verkligen, du är så duktig o kreativ och jag gillar verkligen din stil! :) Vilka superfina fynd du har hittat på auktionen. Ett bord för 20 kr? Alltså där kan vi snacka fynd! Det var ju supersnyggt oxå :) Nu vill jag oxå fara på auktion! Ha det fint! :)

Rosa Hemmet sa...

Föresten glömde berätta att jag har en utmaning på min sida till dig om du vill! :)

Anonym sa...

Vilka fynd!! Såna fynd kan man inte göra här i huvudstan i allafall. Gillar verkkligen ditt bord och den tavlan väcker mitt stora ha begär.Ha det så bra, kram Katta