augusti 18, 2008

Högra köksfönstret

Min knallrosa hibiskus blommar just nu, så jag tänkte passa på att ta lite bilder på det högra köksfönstret, eller det rosa fönstret som det även kallas :)
Från vänster i bilden ovan: Cerise kalla med plastflamingo från Åhléns. Lilla krukan med sticklingarna som växer så det knakar och snart måste flytta från sin lilla barndomskruka. Bakom sticklingarna står en indiska gud (från Indiska) och en minitavla med ett flamingo-bokmärke. Sen den stora ljuslyktan från Indiska, och sen den underbara hibiskusen i snygg vit kruka med rosa mönster. Och längst till höger står den hysteriska växten med rosafläckiga blad.

Växten längst till höger är som sagt lite hysterisk, men förmodligen en av mina allra tacksammaste växter. Och så passar den ju så enormt bra i köket :)
När jag köpte den var den en söt rosa-grön liten kudde, men så fort den kom hem började den skjuta i höjd och bli lång och ranglig och mörkare i färgen, och den var långt ifrån söt längre. Så efter ett tag klippte jag ner den, och så fick den börja om. Och nu är jag tvungen att klippa ner den med jämna mellanrum, och snart är det dags igen. Det roliga är att efter att den klippts ner helt och hållet så växer den så snabbt ett par veckor att man faktiskt ser skillnad från dag till dag.
Blommar gör den också ganska ofta. Blommorna är små och har en helt hysterisk lila färg som inte alls passar ihop med bladen :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej förlåt att jag tjatar men det skulle vara jätte skoj om jag fick ha med dig på min blogg i en intervju. Du har sånt läckrt hem! Gå in på denna länk och scrolla ner lite så kommer du till de andra jag gjort:
http://pinkfriday.blogg.se/category/hemma-hos-andra.html
Säg ja så blir jag glad, säg nej så slutar jag tjata :) Mvh lisa