augusti 27, 2008

Nya pärlor

Det har varit rea på Panduro och jag passade på att shoppa loss lite bland pärlorna :P
Först lite småpärlor.. (och det är bara glaspärlor)

Och så lite större pärlor..

Och så köpte jag även dubbla förpackningar med blandade glaspärlor. Ibland bara älskar jag när färgerna och formerna är till synes helt slumpmässiga, det är som att få en stor påse lösgodis :) Nu är jag ju dock en ordningsmänniska, och skulle inte klara av att förvara dem såhär, utan de kommer inom en överskådlig framtid att sorteras efter färg och nyans (töntvarning, jag vet, men jag fullkomligt älskar att sortera pärlor, att skapa ordning i kaoset liksom :)
De flesta pärlorna är droppformade i olika storlekar, men det förekommer en hel del andra former också, och här är några av de mer exklusiva :P
Jag tycker de "snigel"-formade är så himla söta :)

Inga kommentarer: