augusti 11, 2008

From Tallinn with love

Jag är nyss hemkommen från en liten resa till Tallinn med familjen. Det var jättefin resa, och jag gillade Tallinn och kan tänka mig att åka tillbaka nån gång. Vi höll oss mest i Gamla Stan, som visserligen var väldigt turistig, men även väldigt vacker och trevlig. Och där fanns det flera små antikaffärer med bra och intressant utbud och inte överdrivna priser :)
Jag handlade dock inte särskilt mycket, men en robot blev det iallafall :P
Jag verkligen älskar den här typen av robotar! De är så grymt underbara :D
Den här hade ett helt överkomligt pris, men jag tror ju inte direkt att den är så gammal heller. Lyckades nämligen hitta modellen på internet, och originalet tillverkades på 50-talet, men runt år 2000 kom en nytillverkning. Och jag är rätt säker på att det här är en nytillverkad.
Men den blir ju inte mindre snygg för det ;P
Antennen används som av- och på-knapp, den rör sig framåt och det blinkar rött i ögonen och munnen :D

Och här poserar den tillsammans med min lilla knubbiga robot som jag haft ett par år, och som nu ter sig lite fjuttig i jämförelse. Den lilla roboten är förstås också nytillverkning, och förmodligen ännu yngre än den stora. Och den har inga häftiga specialeffekter, kan bara röra sig framåt efter uppskruvning.
Glowing in the dark :D

I antikaffärerna fanns det massor av jättefina gamla plåtburkar. Alla mer eller mindre dyra. Den här var dock billig ;P
Den är rysk, och ska bli te-burk, för den har alldeles lagom storlek och var helt fräsch inuti.
Lite billiga plastpärlor blev det också (men förstås inte från nån antikaffär :)

Inga kommentarer: