september 10, 2008

Nytt halsband och "ny" tavla

Jag gillar att testa olika tekniker, och det här är första gången jag använder wire till nåt smycke. Det är dessutom memory-wire, som "kommer ihåg" sin form, dvs är alltid rund. Utgick från att alla andra typer av tråd skulle få halsbandet att liksom bli för v-format, och då skulle inte taggarna komma till sin rätt.
Jag är väldigt nöjd med det, tycker det blev jättefint :)
Har dock inte riktigt kommit på hur jag ska lösa det med lås, om nu det ens behövs.

Och så något helt annat, nämligen senaste auktionsfyndet (kanske årets sista??). Senaste auktionen var långt ifrån nån höjdar-auktion, men en tavla blev det iallafall. En jesus-tavla. Har normalt sett inte så mycket till övers för jesus, eftersom jag inte är det minsta troende, men färgerna och fuktskadorna på tavlan är underbara, och dessutom ropade ingen annan på den, så den blev väldigt billig :P

Jag älskar den matta turkosa färgen runt om, med en massa guldstjärnor (syns dock inte så bra på bilden), och som sagt, fuktskador, skavningar, rinningar och andra trevligheter ;) (det finns inget glas på tavlan, och har förmodligen inte gjort det på länge..)

1 kommentar:

Agata sa...

Otroligt kul att se att någon har rpecis samma jesus-tavla som jag själv har. Min är också trasig och glaslös och med lite fuktfläckar. Men väldigt, väldigt vacker ändå.

Kul blogg du har! Jag återkommer!