september 18, 2008

Små figurer här och var

Här är några figurer i min lägenhet ;)

Över spisen på fläkten står dessa små figurer. Alla är extakt likadana, och jag tycker de skapar ett ganska intressant stilleben ;) De kommer från en asiatisk restaurang i Göteborg där det ingick en liten present när man tog buffén. Och det här var presenten. Men jag var den enda i sällskapet som gillade den, så jag fick ta allas :P
(Ska man ha saker precis ovanför spisen måste man tänka på att de ska gå att diska. Ofta)

Gröna hunden i köksön, en stor favorit, den ser så galen ut :)
(
Rosa hemmet har två! Jag är avundsjuk ;) Flamingon i högra köksfönstret är ju en klassiker.
I mittenhyllan i köket står mitt cd-ask-lager, och på det står fina lilla Toxic Boy (en figur från Tim Burtons underbara diktbok The Melancholy Death of Oyster Boy and Other Stories).
Och han har sällskap av ännu en Tim Burton-karaktär,
Edward Scissorhands, i form av en kortlek med plåtetui.

I andra änden av mittenhyllan står
robotarna :)
I sovrummet finns det en hel del figurer i bokhyllan, men jag visar bara de två favoriterna, den gröna sparbösse-elefanten, och min lilla ryska docka, inropad på auktion för x antal år sen. Borde tagit en bild med alla delar bredvid varandra, för den har så sjukt många delar, den minsta är knappt synlig ;P
I vardagsrummet hittar vi fler Tim Burton-figurer från diktboken, Mummy Boy och Jimmy, the Hideous Penguin Boy.
Ängel-lampan under tavellisten har ju redan förkommit på bloggen ett par gånger. Och jag har helt gett upp försöken att ta en vettig bild på den när den lyser. För det går inte, färgen blir helt åt helvete.
En supervacker liten mask som jag köpte i Venedig när jag var där för kanske typ 10 år sen. Ligger på en snygg norsk (?) plåtburk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina prylar!

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Pink Friday hon är härlig hon Lisa, läste intervjun med dig på hennes blogg! Hon har intervjuat mig med en gång:) Krockohundarna är ju döfräna och jag ser att du oxå har robotar, du har en massa roliga detaljer i ditt hem, kul å se!

Milla sa...

vilka härliga små detaljer du har i din lägenhet! tänk om man var hälften så duktig som du :D blev väldigt förtjust i dina tim burton figurer, jag har också den boken och vårdar den ömt :)

VampireHeart sa...

Hejsan,
jättefina saker, minst sagt!
Jag har en fråga bara när det gäller Tim burton's figurer från boken, Var har du fått tag på dem? Jag har letat överallt men hittar dem inte här i Sverige :(.

Ha det fint! Sanja

Mia sa...

Tack tack :)

Tim Burton-figurerna är beställda från USA, från en webbutik som jag inte alls minns namnet på just nu.
Men jag har för mig att jag såg dem, eller några liknande, på nån liten skum serietidningsaffär i Göteborg nån gång också :)