september 04, 2008

Två små keramikskapelser

Keramikkursen är igång igen, men jag var lite oinspirerad och det blev inte så mycket gjort. Men ett tjusigt tebollsfat blev det iallafall (alltså ett sånt litet fat som man kan lägga ifrån sig tekulan på när man dricker te..) med plats för kanske 2-3 tekulor.
Sen, i brist på annat, gjorde jag en liten mjölkkanna, även den tänkt i te-sammanhang. Men ja, den blev ju kanske liite fånig :P Fast den är faktiskt mycket sötare i verkligenheten, lite sådär knubbig och puckelryggig ;)
Och både grejerna ska givetvis glaseras nån gång i framtiden.


Nästa gång tänkte jag kanske göra en kattmatsskål + vattenskål. Jag har en ambitiös vision i huvudet, men ifall det faktiskt blir så sen är ju en annan sak :)
Dessutom har jag fortfarande inte glaserat alla grejerna jag gjorde under vårterminen. Men jag drar mig för det, det är så svårt att glasera..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart måste du glasera dom så fort som möjligt det verkar ju vara jättespännande att se vad det blir. Mamma

Miss Agda sa...

Vilken härlig pysselblogg! Kul att hitta nån annan som också gör smycken (gör det själv lite från o till och gillar att pyssla annars också)!