september 30, 2008

Två längre halsband

Jag har fått en del förfrågningar på längre halsband, jag gör ju nästan uteslutande korta, eftersom jag själv föredrar korta :)
Men i våras gjorde jag ett
långt halsband (det svart-lila) som jag blev extremt nöjd med, så nu har jag lite utgått från det i konstruktionen liksom. Den här gången blev det svart-blått, med svart vaxad lintråd (perfekt att använda till långa halsband), stor blå glaspärla som hänge, och mindre blåa glaspärlor utspridda tillsammans med metallicgråa småpärlor.

Och det här halsbandet är inte klart än, men får vara med ändå :P
För ovanlighetens skull använder jag mig av en köpt kedja, mest för att den gråa nyansen var perfekt till "nätet" på pärlan, hade ingen metalltråd i den nyansen :)
Ska fästa matchande gröna pärlor och små gråa stjärnor och metallicgråa småpärlor på kedjan också. För nej, jag kan inte nöja mig med bara ett hänge på en kedja :P
Kanske ska det hänga ner lite under stora pärlan också, har inte riktigt bestämt mig än.. Men det här halsbandet är redan bokat, så jag får höra lite vad köparen tycker också :)

1 kommentar:

jessica sa...

Häng lite grejer från bollen om du vill det, I trust you :) Ser verkligen fram emot lördag, ska bli toppen :D kramar!