oktober 30, 2008

Projekt Hallen-makeover, del I

Som ni säkert har märkt om ni följt bloggen ett tag, så har jag inte särskilt mycket till övers för hallen. Det är det där jobbiga opraktiska rummet som jag aldrig får nån ordning på, och jag har garanterat gnällt mer än en gång över hur omysig hallen är, men hittills har engagemanget och de goda inredningsidéerna lyst med sin frånvaro.

Tills nu :D
En tidig lördagsmorgon för ett par veckor sen uppenbarade sig plötsligt hallinredningen i mitt huvud, så självklar, så bra och så genomförbar ;P
Och det första, minst pyssliga steget, blev ett draperi. Ett härligt mjukt och fluffigt draperi som gjorde jättestor skillnad för helhetsintrycket.
Hallen är ju lång och smal och har en 90-gradig vinkel, och draperiet delar helt enkelt av, så istället för en lång vinklad hall, har jag två, mycket mer hanterbara, raka korta hallar ;P hihi
(men att ta en vettig bild på det hela var typ hopplöst.. :)
Ovan är draperiet sett från ytterdörren, och som sagt, det ser såå mycket bättre ut i verkligheten. Här ser ni även mina två enhörningar som står över toadörren, tror inte de har varit med på bloggen tidigare :)
Och här nedan är draperiet sett från vardagsrummet.
Och en bild blev för ljus och en blev för mörk, och jag kunde inte bestämma mig för vilken som blev bäst, så jag lägger upp båda ;)
Draperiet består av superbilliga lite nätiga gardiner från ikea, kostar typ bara 40 kr för paret eller nåt, och jag köpte 2 par. Nästan sugen på att köpa ett par till, så att det blir riktigt riktigt fluffigt, men det kanske blir lite överdrivet då.. :)
Stången är en duschdraperistång från K-rauta, en sån där som man inte behöver borra upp, utan bara trycker fast typ.

Det är många fler saker på gång till hallen, och jag tror att det kommer bli så himla bra när det blir klart :)
Vill inte avslöja för mycket, hihi, men här får ni en liten förhandstitt på det största hallprojektet:

Spännande va? ;)