oktober 31, 2008

Guldigt spiralmolnshårspänne

Det har varit dåligt med spiralmoln ett tag nu. De kräver ju liksom en viss mängd tålamod och noggrannhet, speciellt om man ska göra ett hårspänne. Gjorde ju ett hårspänne i början av sommaren, men har dragit mig för att göra ett till, även om jag verkligen älskade det förra, blev hur fint som helst (och såldes snabbt ;)

Men igår ägnades hela supertrevliga kvällen till att göra ett nytt spiralmolnshårspänne :) Med brun fin knapp och guldig metalltråd, och samma sorts spänne på baksidan som
tidigare.

Måste göra fler, jag verkligen älskar dem :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Fina smycken du gör! Och fint gör du i din lägenhet också, tror nog dina katter klarar att äta utan att sticka ut ögonen på keramikskålen, en så tjusig matskål passar väl perfekt för en misse.
Pernillas mamma

Anonym sa...

hej du har blivit utmanad av miG!

Mia sa...

Hej Birgitta!
Tack för din fina kommentar :)
Jo, jag tänker helt klart försöka ha skålen som kattskål, iallafall prova ett tag :) Har glaserat den i något som förhoppningsvis blir ljus turkos när det har bränts, så att den ska passa bra in i köket :)

/Mia