februari 25, 2009

Halvfärdiga halsband

Jag har äntligen kommit igång med lite smyckestillverkning igen. Har nog faktiskt nästan inte gjort någonting alls sen förra Designmarknaden i december. Ett par beställningsjobb bara, det är nog allt. Inspirationen och lusten har bara inte infunnit sig, och min sjukdom förstörde förra marknaden för mig, vilket förstås också bidragit till att jag bara inte varit sugen på smycken liksom.

Men nu är jag igång lite smått igen. Men fick beslutsångest på en gång.. :P
Det översta halsbandet tycker jag blir väldigt fint, ganska nätt och lätt, men ändå lite småtufft sådär ;) Jag kan dock inte alls bestämma mig för längden på det.. Just nu är det lika kort som majoriteten av halsband jag tillverkar, en längd jag känner mig väldigt bekväm med. Men just det här skulle kanske vara tacksamt som ett längre halsband.. hm hm.. Eller kanske tvåradigt, den ena raden lång, den andra kort.. Kan inte bestämma mig..


Det andra halsbandet är också bara halvfärdigt. Och i det här fallet kan jag inte bestämma mig ifall jag gillar det eller inte. Gillar modellen förstås, och färgkombinationen svart och mörk metallicgrön är jättefin, men jag vet inte.. Det är nånting med det som stör mig bara. Borde kanske använt nån annan typ av svarta pärlor, eller i lite olika storlekar, eller nåt.. Är bara inte helt nöjd, men inte helt o-nöjd heller. Jag får känna efter ett par dagar, så får vi se sen om jag slaktar det eller gör klart det. Har ju faktiskt kommit mer än halvvägs, så det vore ju lite trist att slakta det.

1 kommentar:

Linda sa...

snygga halsband! åhh nu blev jag allt sugen på att pärla lite själv =)

mvh Linda