februari 09, 2009

Lite nya detaljer i vardagsrummet

Jag har ändrat bland dekorationerna på svarta skåpen/pysselskåpen i vardagsrummet. Det får inte plats så mycket längre, eftersom till höger om bilden står nya skrivaren, och till vänster står den stora metallbrickan med mina pärlor, och de tar plats.. På den gamla metallbrickan ovanpå svartvita lådan står diverse ljuslyktor, det svartvita blockljuset från ikea, och den lilla metallsköldpaddan :P Den stora ljusstaken har bytt rum, med mycket goda resultat :) (kommer förstås bilder på det också). Och nedanför lådan står de röda ljusstakarna, och en till gammal bricka med lilla kistan, Tim Burton-figurerna, och mitt tappra luffarslöjdsförsök :P Och diverse små metallhjärtan.
Jag har ändrat lite i fönstret också, blev ju tvungen efter att mitt stora fina "träd" dog under julen. Nu har det stora paradisträdet tagit dess plats, och så har jag sett till att det bara är röda ytterkrukor i fönstret också, ser väldigt tjusigt ut :)
Det är ytterst lite dekorationer i vardagsrumsfönstret faktiskt, om man jämför med övriga fönster. Bara bar-klockan, och cyklop-blompinnen egentligen. Vet inte riktigt varför det har blivit så.
Det står 6 växter i fönstret, och 4 är paradisträd.. :P Men de är ju så tacksamma i ett söderfönster, och eftersom de är så grymt lätta att föröka så blir det ju bara fler och fler (bryt av en liten gren, eller ett blad, lägg på jord, vänta ett tag, och så har det oftast vuxit fram små rötter, enklare kan det inte bli).
Av de andra 2 växterna så är det en porslinsblomma, och en till suckulent (typ som paradisträden, fast typ med rörformade blad..)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mia!
Vad du är pysslig, lik din mamma tror jag.
Du har en utmaning i min blogg.
Birgitta

Anonym sa...

Helt fantastiskt fin lägenhet du har!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag gillar verkligen din stil.

kram