februari 27, 2009

Projekt Hallen-makeover, del III (den bästa delen!)

Jag har skapat typ världens snyggaste spegel! hihihi
Det var det största hallprojektet, och eftersom jag har varit en ganska seg tjej ett tag så har det tagit sin lilla tid att få det klart. Men för ett tag sen färdigställde jag den, och nu får ni äntligen se bilder av denna otroliga skapelse :D
(och här kan ni se
del I och del II av hall-makeovern)Jag tycker den blev så sjukt snygg, och jag blir alldeles lycklig när jag ser den :)
Ramen har tillverkats av fogskum, lila färg och vääääldigt mycket lila glitter.
(och det var svårt att få en riktigt bra bild på den, den är stor och hallen liten, så därför blir det många bilder istället)
(och självklart måste jag ha med en Shiro-bild också, han är ju så söt, och jag är ju en sån kattnörd ;)

Först var det en stor spegel med en bred träram, inropad på auktion för några år sen för typ 20-50 kr (tidigare stod den i sovrummet, bild finns långt ner i
det här inlägget, och i NA:s bildreportage)
Sen på med fogskum. Mycket fogskum.. :P
På bilden har det inte torkat än, och det är riktigt riktigt kladdigt och inte helt lätthanterligt. Svårt att få bort också om det hamnar fel.
Men typ hur kul som helst :D
Sen lila färg. Vattenbaserad från färghandeln. Jag valde att använda pensel, vilket var väldigt tidskrävande men passade mig väldigt bra. Andra förslag var att använda svamp eller sprayfärg.

Sen applicerade jag glittret med ett lack från Panduro, enklast möjliga liksom. Pensla på lack på en bit i taget och häll på rikligt med glitter :P Det var glitter i hela lägenheten ett tag..
Och innan vi hängde upp spegeln vände vi den uppochner en gång så överflödigt glitter skulle ramla av.

3 kommentarer:

Saerla sa...

Det var nåt av det häftigaste jag sett!! Hur kommer man på en sån idé!?

jessica sa...

Jag slogs av en fin idé nu, och jag vågar inte sms:a såhär sent :P Va sägs om en fika på stan på fredag, efter ditt jobb nån gång, på eftermiddagen? Kanske på Wasa? Blixten (i detta fall Äckel-Kurt) slår inte ner på samma ställe (i detta fall spottar på bordet) två gånger, sägs det ju :)

Ps. Jag tycker att du på allvar bör fundera kring det här med Facebook ;)

Rosa Hemmet sa...

tjopp!

Underbar spegel, verkligen egen!
Sånt gillar jag :)

Undrar oxå vart du fick idén ifrån, för det är ju verkligen inget man ser varje dag! :)


Ha det fint!