februari 20, 2009

Smyckesförvaringen

Mellan sängen och linneskåpet förvarar jag de smycken jag använder själv, och häromveckan satte jag upp en spegel där också, det är ju en stor fördel att ha en spegel vid sina smycken :)
Spegeln stod tidigare på översta hyllan i köket, tyckte att den var lite för kitschig för lugna, milda sovrummet. Men nu har jag ändrat uppfattning :P
Jag köpte den på en loppis för många år sen, och jag tycker den är väldigt söt med domherrarna som sitter på en blommande äppelträdsgren.
Och man kan spegla sig bra vid sidan om fåglarna :P
Mina halsband förvarar jag faktiskt på linneskåpet, på den sidan som enbart syns från sängen. Jag har spikat upp en rad med små tunna spikar i en skarv på skåpet, vilket gör att det inte kommer synas några spikhål när jag tar bort spikarna nån gång i framtiden.
Armband, ringar och hårspännen förvaras i lilla kistan. Jag ropade in den på auktion för några år sen, för en billig penning :P Den ser lite lustig ut med sina svarvade ben, som helt uppenbart inte är orginal. Nån pysslig människa med inte jättebra smak har nån gång tyckt att kistan skulle behöva ben :) Först när jag köpte den så funderade jag på att ta bort benen, men de har fått vara kvar, dels för att det ju fakiskt är ganska praktiskt, och dels för att det är lite kul och gör kistan lite annorlunda, lite mer än bara en kista :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är den älskar kistor!!
Gammla, stora, små och dekorativa!