februari 21, 2009

Högt upp i köket

När fågelspegeln flyttade till sovrummet, så fick Jesus-tavlan ta dess plats på översta hyllan i köket.
Jag gillar verkligen översta hyllan, älskar det gula och turkosa ihop, och det rosa plastgökuret som pricken över i:et. Och jag tycker det blev väldigt bra med tavlan där uppe, även om den inte alls är lika klar i färgerna som övriga saker i köket.
(och skulle nån undra vad den fula silverfärgade grejen som står längst ut till höger är för något, så kan jag ju tala om att det är en spotlight. Den är inte särskilt snygg sådär, men projicerar en härlig lysande blå älg på skåpsluckorna över diskbänken (ska visa bild nån gång). Det är fint :)
Och så här såg det ut när fågelspegeln stod där uppe..

Det är fler saker som flyttat uppåt i köket. Min fula micro har tagit plats i skåpet över kylskåpet. Det har gett mig en massa mer bänkyta, och ett snyggare helhetsintryck av köket ;)
Och det funkar bra (för jag använder förstås fortfarande micron) dels tack vare att det faktiskt finns ett uttag inuti skåpet, och dels för att jag är en relativt lång person (175 cm) som når upp i överskåpen ;P
Ovanför micron syns förvaringen av vaser och liknande.

Såhär såg det ut när micron stod på bänken..
...och såhär ser det ut nu, mycket luftigare!

2 kommentarer:

jessica sa...

Så fint det blev med micron i skåpet! Själv har jag den ju i skafferiet, men jag är lite rädd för att det är för kallt och rått för den där... Inget uttag där inne dock, så jag sätter i sladden över diskbänken de få gånger den används :P

Jag blev förresten inte magsjuk, så det är läge att styra upp en dejt :) Hör av mig imorgon, kram!

Anonym sa...

Blev ju jättebra! Luftigt och härligt! Kram mamma