maj 20, 2008

Närbilder på klockorna

Här kommer bilder på mina underbara klockor som utlovat :) Båda kommer från auktion, och jag tycker att de är alldeles sagolikt vackra! De står på nattduksbordet, och är det första och sista jag ser varje dag :)
Båda klockorna står stilla, och ärligt talat har jag knappt ens försökt vrida upp dem då jag av erfarenhet vet att såna här gamla klockor kan ticka väldigt högljutt..

Den guldiga klockans baksida är nästan lika vacker som framsidan med stjärna och allt (jag älskar stjärnor!). Dessutom har någon klippt hål i baksidan, vilket förstås kan anses vara lite synd, men jag tycker det är lite fint, eftersom man då ser kugghjulen där inne.

Den nya klockan ser ganska annorlunda ut, och har en mediokrare baksida, men har ju å andra sidan en ganska mycket mer spännande klocka upptill :)

3 kommentarer:

Anneli sa...

Verkligen jättefina bilder på klockorna! Men det kanske inte är så svårt eftersom dom är grymt snygga! :D
Tack så jättemycket för grisen och elefanten förresten. Jag tror mitt nästa blogginlägg ska handla om dom... Skulle jag kunna låna kameran i helgen?? ;)
Kram

Lillasyster sa...

Jag har sagt det förut men tåls att säga igen. De där klockorna är sååå fiiina!!! Kram Jenny

Rosa Hemmet sa...

Härliga klockor o snygga bilder! :) Tycker personligen det där tickandet är ganska rofyllt och skönt o somna till, men jag e lite som jagblev :p Ha det fint bruden!