juli 31, 2008

Inför hembygdsdagen

Idag har jag färdigställt några inte fullt så nya smycken som blivit liggande ett tag. På söndag 3/8 ska jag sitta och göra smycken på hembygdsdagen i Finnerödja (det är därför det blivit mycket smycken i bloggen ett tag nu :)
Örhängen av transparenta ljusrosa plastpärlor. Samma teknik som de svarta örhängena.
Det här är det svarta spiralmolnet som inte kom med bland
de andra svarta smyckena, och det har nu fått sin kedja. Jag är väldigt förtjust i knappen, svart med lite silverstänk överst. Den svarta kedjan fick silverstänk i form av en silvrig pärla på på varannan länk.
Det här 3-radiga halsbandet har hängt med ett tag. Det är mörkblåa metalltrådskedjor med mörkblåa lite metallic-skimrande pärlor, och jag tycker det är väldigt trevligt :)

3 kommentarer:

Anneli sa...

Shit vad snyggt det svarta spiralmolnet var!! Hur mycket ska du ha för det? ;)

Estella sa...

vilka fina smycken du gör!

undrar om det går bra om jag lägger till din blogg i min "fina bloggar"-lista?

MVH,
E

Estella sa...

tack! nu har jag lagt till dig. vad kul att du fått hemmet uppvisat i tidningen, jättefina bilder. jag gillar också "budget-stilen", inte bara för att jag är student utan också för att det blir roligare då! en större utmaning och oftast mer personligt.