november 25, 2008

Några nya små saker

När jag beställde granen från Inreda.com så upptäckte jag att de här enormt fina kökshanddukarna som jag suktade så efter för kanske ett år sen eller nåt, såldes på Inredas outlet, för ynka 20 kr/st :D
Det är oblekta kökshanddukar med korsstygnsbroderi, och jag har ju de matchande teburkarna ;)
(och jag kunde inte låta bli att ta med den översta bilden, han sitter ju faktiskt och tittar på broderiet, som att han faktiskt förstod hur fint det var ;)

Var inne en sväng på Rusta häromdagen och köpte lite små julsaker, och hittade då även denna rislampa med drakar på, så fin, och extremt billig, 10 kr på rea :D
På Ikea har jag köpt svart-vit-randiga ljus, hur snygga som helst!

Och på Kalejdoskåpet här i stan har jag köpt små brickor. Döskallebrickan (ca 2 dm i diameter) var på rea, och jag kunde bara inte låta bli :P Har dock ingen aning om vad jag ska ha den till..
Den rosa sockersöta minibrickan (ca 15 x 10 cm) ska jag ha som ostbricka, de ostarna jag köper brukar vara i den storleken, blir helt perfekt :)
Jag är nästan aldrig på Lågprismagasinet, och de flesta inredningsdetaljerna de säljer är ju verkligen b, men i mitt desperata sökande efter en svart gran så hamnade jag även där, och blev av någon anledning lite småförälskad i den här skålen :P
(blev dock inte världens bästa bild, den är snyggare i verkligheten)

Inga kommentarer: