november 27, 2008

Kugghjulsskåpet lyser upp tillvaron

Pappa var här en kväll och pysslade med kugghjulsskåpet. Och resultatet blev fullkomligt magiskt! :D Skåpet var ju lite magiskt innan, men nu är det extremt magiskt ;)
Han fick motorn och belysningen att fungera, och satte dit en extra strömbrytare så att man kan välja att bara ha på lyset, inte alltid både lyset och motorn. Och så bytte han ut den hemska lysrörsbelysningen, som gav ett kallt läskigt sken som inte alls passade ihop med resten av skåpet. Istället blev det två små varmt färgade glödlampor, hur perfekt som helst :D
Vad jag ska ha i skåpet är fortfarande oklart :)

Guldramarna står fortfarande kvar ovanpå skåpet, och nu har de fått sällskap av svärdet och de gamla väckarklockorna.
Jag anser inte att jag samlar på väckarklockor, jag anser inte att jag samlar på någonting, istället är det väl mer så att jag blir väldigt förtjust i vissa saker, och helt plötsligt bara råkar ha ett antal i min ägo.. eherm.. ;)
Alla klockorna är från auktion, har kostat väldigt lite, alla står stilla och jag har inte ens testat om de fungerar, såna där gamla klockor tickar så fasligt högljutt.. ;)
Och förutom dessa har jag ju även
de två exeptionellt vackra klockorna som står på nattduksbordet.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken känsla det där skåpet gav hallen! Verkligen klockrent höhö ;)

Dicksonska våningen sa...

Vilket fint skåp! Får man fråga vad det har haft för funktion med kugghjulen?
Kram Annika