november 20, 2008

Äntligen en svart gran

Bild från Inreda.com

Äntligen! Jag är stolt ägare till en svart julgran :D
Tredje julen gillt, eller vad är det man säger ;)

Det här är den tredje julen i lägenheten. Första julen skulle jag absolut ha en julgran, och kom fram till att en i plast är tvunget, eftersom jag ju liksom inte är här över själva julfirandet utan firar med familjen på hemorten. Men en vanlig tråkig plastgran kändes inte särskilt lockande..
Och granen får bara plats i vardagsrummet som ju går i rött, svart, grått, vitt, silver. Och alla julgranskulor går förstås i den färgskalan ;) Så när jag upptäckte att I
nreda.com hade en svart julgran så blev jag eld och lågar, så himla rätt liksom :)
Dessvärre råkade de skicka fel.. Så jag fick en vit ful gran som jag verkligen inte ville ha, och när jag skickade tillbaka den vita så tyvärr, alla svarta var slut.. Så grymt surt.. Så den julen fick jag låna pappas gamla (gröna) plastgran istället.
Och förra julen fanns det inga svarta granar överhuvudtaget, lyckades inte hitta nån iallafall, och det slutade med att jag inte hade nån gran alls.


Men i år! Äntligen! Jag har letat intensivt ett tag, men upptäckte till sist att Inreda har fått tillbaka de svarta granarna. Det är dock inte samma som förrförra julen, är säker på att den var lite snyggare då faktiskt.. :) Men den här duger gott, den är ju svart liksom! Lite tanig och gles ser den ju ut att vara, men då får man ju plats med mer pynt ;P
Den är 180 cm hög. Och det är väl en ganska behändig storlek såhär i lägenhet liksom.
Och de skickade rätt den här gången, så nu ligger den här i sin kartong, helt svart, och lite glänsande :D

2 kommentarer:

Anna sa...

vad ballt med en svart gran! Jag såg en illrosa på Rusta för några jular sedan, hysterisk men snygg :)

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Grattis till granen!:) Visst är de fräcka i svart! Har för mig jag sett en svart gran på rusta, men jag är inte säker.. Din gran är säkert snyggare ändå! Skulle önska mig en rosa men sambon protesterar;) Ha det fint!