november 18, 2008

Utmanad :)

Jag har blivit utmanad av Pink Friday!

Så här funkar det:
* Länka till den som utmanat dig och sätt dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


Ok, så här är mina 7.. i okronologisk ordning, och mer eller mindre intressanta, och som vanligt har jag säkert skrivit för mycket.. ;)

* I gymnasiet spelade jag bas och ibland gitarr i ett band som hette Ulf. Jag var dock inte sådär jättebra på det, men det var kul :) Och innan det så spelade jag altblockflöjt i många år, men slutade spela när jag flyttade till lägenhet, tycker det är så besvärande att alla grannarna hör.. :P

* Jag är uppvuxen i skogen utanför ett jättelitet samhälle, och flyttade hemifrån när jag var 16. Har bott i Örebro sen dess.

* När jag var 18 fick jag den neurologiska sjukdomen Guillian Barrés Syndrom, GBS. Blev helt förlamad, och låg på sjukhus 3 veckor. Sen fick jag gå på rehab-medicinskas dagvård i 1.5 år, och efter det ytterligare 1.5 år av regelbunden sjukgymnastik. Fick gå om sista året i gymnasiet pga sjukdomen, och har fortfarande flera restsymptom som jag är rätt övertygad om är kvar för alltid.
By the way så är det knappt 3 dagar kvar till sjukdomens 5-årsdag, 21/11..

* Jag jobbar med bokföring, men har ingen utbildning alls inom området, utan är väl mer eller mindre självlärd :P
Innan jag blev sjuk sommarjobbade jag länge som kyrkogårdsvaktmästare.
Har haft tur när det gäller jobb, älskar mitt nuvarande och älskade kyrkogården.

* Jag använder inte smink. Har inte hittat nåt märke som inte får ögonen att börja klia.. :S

* Efter att jag blev sjuk skaffade jag en sköldpadda som jag hade ett par år innan jag gav bort den till någon som kunde ta hand om den bättre, och så skaffade jag katt istället, så grymt mycket bättre ;P

* Jag ser nästan alltid på nerladdade tv-serier och filmer när jag tillverkar smycken. Just nu följer jag Dexter (älska!), Dead Like Me (all time favorite ;), Criminal Minds (helt ok, men lite tjatig), Chuck (jättefånig och rätt dålig, men charmig :), och så har jag precis laddat hem Six Feet Under och The Office :) Twin Peaks kollar jag också på ibland, men den passar inte så bra till smyckestillverkning, den kräver ju lite uppmärksamhet..
Men mycket död blir det ;P


Jag utmanar.. alla som vill! :P Men hoppas att Rosa Hemmet och alla mina fina vänner antar utmaningen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Precis samma sjukdom som drabbade dig drabbade min pappa när jag gick i fjärde klass. Usch, jag minns det som igår när jag kom upp på sjukhuset och pappa inte kände igen mig och sa att de "bytt ut hans fötter". Kramisar från mig.

Anonym sa...

Hej igen! Pappa blev först förlamad i underlivet, sedan spred det sig ner till benen och efter några månader började det klättra uppåt, men då låg han i uppsala och de lyckades ställa en diagnos och medicinera så att utvecklingen vände och gick tillbaka. Jag var för ung för att komma ihåg vad det var för mediciner han fick men jag kommer ihåg att när han väl fick komma hem igen fick han lära sig gå på nytt. Jag har ingen exakt uppfattning om hur länge han var sjukskriven men det kan har varit alltifrån 6 månader till drygt ett år. jag har över huvud taget ganska vaga minnen från den här tiden, men om du vill veta mer kan jag alltid fråga pappa om det är något speciellt jag undrar över. Pappa hade tur och fick inga bestående men. Familjen märkte däremot en skillnad i att mycket av den energi han haft tidigare försvann och från att ha varit en aktiv person så blev han mer "bekväm". Men i övrigt är han sitt vanliga jag. Maila mig om du vill veta mer mina.gladjeamnen(snabela)gmail.com. Kram, kram. Bodil

Anonym sa...

Hej,
Jätte intressant att läsa. Va läskigt med sjukdomen, får hoppas du får så få biverkningar i fortsättningen som möjligt! Skulle vara kul och hört erat band ulF :)