juni 07, 2008

Järnsängen är på plats

Efter mer besvär än man kan tro, så är järnsängen till sist på plats :D
Grejen var att järnsängen bara var 90 cm bred, medans min säng var 105. Så jag bytte säng med systern som hade en 90-säng och ville ha en bredare, och så skulle jag ta hennes bäddmadrass till järnsängen.
Fast när pappa och Peter kom upp med bäddmadrassen och sängen och byggde ihop den, så visade det sig att bäddmadrassen, med standardlängden 200 cm, var typ 7 cm för lång.. Surt sa räven.. :S
Så vad gör man då? Försöker hitta en bäddmadrass som är 193 cm lång? Sågar av bäddmadrassen? Struntar i järnsängen och försöker hitta en normallång säng?
Nej, inget av ovanstående, eftersom man har en superpappa som jobbar som svetsare! :D
Han tog med längd-delarna till jobbet och svetsade på en bit till :P
Jag är verkligen nöjd med sängen, den passar så bra i sovrummet.
Jag vet dock inte hur jag ska göra med sängbordet än, det har ju plötsligt blivit lite lågt :) Ska jag byta ut det (fast det vill jag verkligen inte), eller försöka på nåt sätt att höja upp det, eller ska det få vara som det är? Hm hm..
(och bäddningen kanske ser bättre ut om inte överkastet hänger ända ner till golvet? Hm hm..)

3 kommentarer:

Anna sa...

Vilket fynd!
Och det där överkastet är jag sjukt avis på :)

kramar

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Vilka fynd du gjorde på auktionen, sånna fyndiga auktoner har vi sällan här hemma! Underbar säng och jag älskar renhornet. Vet inte hur jag hade gjort med sängen ang. bäddningen!? Kanske det är snyggare att ha lite mer symetri i hur det ligger och ha lite luft mellan golvet o det. Överkastet var jättevackert. Vilken duktig pappa du har, min kille är oxå svetsare, det kan man nog ha nytta av :p Ha det bra!

Dicksonska våningen sa...

Järnsägen är jättefin! Jag gillar också dem jättemycket - dock inte min sambo...
Sängbordet kanske din pappa kunde höja också?
Kram Annika