juli 27, 2008

Ny halsbandsmodell

Jag ville göra ett lite enklare, mer vardagligt halsband av metalltråd, men som ändå var min stil. Resultatet blev en enkel kedja med pärlor i länkarna och små spiraler som hänger ner. Jag är väldigt nöjd med det, det blev precis så fint och bra som jag hoppades på :)
Det är dessutom lätt att variera utseendet på, och tar inte sådär jättelång tid att göra heller, ett halsband tar ungefär 1 film att göra (för att inte tappa tålamodet, bli uttråkad eller distraherad så brukar jag under mer intensiva smyckestillverkningsperioder alltid ha på film i bakgrunden :)

Silverfärgad metalltråd och svarta pärlor

Silvrig metalltråd med små knubbiga lila pärlor (färgen syns inte så bra på bilden..), sötast hittills :)

Blå metalltråd med lite större kantiga blåa glaspärlor, lyxigast hittills ;)

Turkos metalltråd och smala svarta pärlor
Och såhär ser halsbanden ut på nära håll..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina! Din stil , ändå enkla som funkar att ha på sig dagligen. Kram mamma

Anonym sa...

Hur fina som helst!! Lägger in beställning på minst ett par stycken...Kram Pia