juli 29, 2008

Fyra nyanser av svart

Av någon, väldigt okänd och oförståelig, anledning har jag inte gjort särskilt många, om ens några, helt svarta smycken tidigare. Och svart som är en sån extremt bra färg ;)

Här är första helt svarta spiralmolnet (har gjort ett till, fast med lite silverstänk på knappen, men det glömde jag att fota den här gången..)

Nya halsbandsmodellen i svart

Örhängen (ca 4 cm höga) (krokarna är inte monterade än om ni undrar). De är gjorda i samma teknik som jag tidigare gjort en del hängen i (bilder här och här). Jag vet dock inte riktigt vad jag tycker om dem, de blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Dekorativ kedja med fyra svarta stenar (som kommer från Panduro). Kedjan är jag speciellt nöjd med, då jag inte har gjort nån liknande förut, och jag tycker den blev väldigt trevlig och lyckad :)
Till en sån här kedja måste man använda en annan typ av metalltråd som är mycket hårdare än den jag använder till de ovanstående halsbandsmodellerna.

Inga kommentarer: