juli 31, 2008

Spretiga armband

Jag har testat en ny teknik för armband, där man tvinnar tunn metalltråd. Jag tycker resultatet blev rätt trevligt, och tekniken är enkel och kräver inte särskilt mycket verktygsingrepp, vilket blir lite omväxling från mina vanliga kedjetekniker.
Jag har gjort två hittills, ett svart med vita pärlor och ett guldigt med svarta pärlor.


Det här är det allra första armbandet, själva test-armbandet, för att se hur tekniken funkar liksom. Det blev väldigt fint, men de små spröten blev för långa, håller inte formen alls, utan böjer sig så fort nåt kommer emot. Så på de nya jag gjorde blev det mycket kortare spret, och visst, de böjer sig också ibland, men inte alls i samma utsträckning. Och det är inga som helst problem att justera dem.
Det här däremot ska slaktas :)

Inga kommentarer: