juli 19, 2008

Kedjor till spiralmoln

Idag har jag suttit och gjort kedjor till ett antal spiralmoln. Det kommer bli mycket smycken de kommande 2 veckorna, då jag ska sitta och pyssla och sälja på Hembygdsdagen i Finnerödja 3/8.

Nuförtiden gör jag en annan typ av kedja än vad jag gjorde i början, den här är mycket mer hållbar, men tar typ dubbelt så lång tid att göra och är typ dubbelt så pillig.. Men jag kan leva med det :)

Ett av de nyare spiralmolnen. Gul och vit knapp med lite 60-talskänsla, och mörkgrön metalltråd, och i kedjan sitter vita glaspärlor varvat med ett par gula i plast.

Det här spiralmolnet med vit, lite genomskinlig knapp och svart tråd, är inte särskilt nytt, men har inte fått nån kedja förrän nu. I kedjan sitter (vilket inte syns så bra på bilden) vita skimrande glaspärlor tillsammans med ofärgade plastpärlor.
Jag är lite sugen på att behålla det själv, för det är väldigt snyggt ihop med svartvita kläder, men nej, just nu har jag inte tid att göra smycken till mig själv..

..vilket jag dock inte kunde låta bli att göra iallafall :P Återigen ett spiralmoln som legat utan kedja ett tag, men det här var tänkt att bli till mig själv från första början, och jag är såå nöjd med det! Det är jättefint :)
Metallknapp med mörkgrön tråd, och i kedjan sitter det gråa glaspärlor (samma som
hängena) tillsammans med silverfärgade plastpärlor.


Det här spiralmolnet gjorde jag för ett bra tag sen, det var ett av de första spiralmolnen tror jag. Det har haft en kedja, som jag klippte av för att den var av den mindre hållbara typen, och dessutom var jag inte nöjd med utseendet. Dessvärre gick det inte att fästa en ny kedja på spiralmolnet, pga felaktig konstruktion (eller ja, den var ju inte felaktig när den gjordes, eftersom jag inte hade utvecklat tekniken än då och helt enkelt inte visste bättre).
Så det får bli slakten för den här. Lite synd, för jag gillade den, den ser lite annorlunda ut jämfört med de nya liksom.

Inga kommentarer: