juni 24, 2008

Spiralmolnshårspänne

Det här är det första spiralmolnshårspännet! Det var min kära vän Jessica som kom med idén efter att jag gett upp försöken att göra en spiralmolnsbrosch.
Att göra ett hårspänne var mycket enklare :)
Själva spännena kommer från Panduro, och likaså metalltråden. Knappens ursprung är okänt :)
Jag har redan fått förfrågan på ett större spänne, men tyvärr, det kommer nog inte hända, så mycket tålamod har jag inte :P Bara det här spiralmolnet är större än de jag brukar göra, och hur avkopplande och trevligt det än må vara att sitta och göra små metalltrådsspiraler i några timmar, så nja, jag fixar nog inte större än så här.. :)

(och jag vet, frisyren är väldigt fantasilös, men jag är jättekass på det här med frisyrer.. ;)

Inte nog med att det är världspremiär för hårspännet, ni kanske även lagt märket till att det har blivit lite nya färger på molnen :) Det var rea på Panduro, så jag passade på att köpa ett par nya färger, mörkgrön och turkos.
Alltid roligt med lite omväxling från mina vanliga färger (svart, silver, guld, rött, mörkblått).

Den mörkgröna färgen är jag väldigt nerkärad i, så därför fick det bli ett halsbandshänge till mig själv, med en gammal metallknapp. Jag är supernöjd med det, det blev jättesnyggt :D
Jag har inte gjort nån kedja än, men jag kan inte bestämma mig för vilka pärlor jag ska använda, jag har inga som känns helt klockrena.. Men det brukar lösa sig :)

1 kommentar:

jessica sa...

hi hi, ibland kommer det bra idéer ur mig, blev ju kanonfint! och din frisyr är det absolut inget fel på, kanoners även den :)

jag och mitt hår vettu. det ryker snart är jag rädd. rädd för att det kommer vara jag själv som håller i saxen! jag får verkligen sitta på händerna för att inte springa och hämta frisörsaxen vi har. ojoj. men nu är jag ju ännu mer sugen på den där pagen, för hur snyggt vore det inte med ett spiralmolnsspänne i en sån?!

oj det här blev långt, nu får jag sluta ;) många kramar!