mars 29, 2009

Shopping 3: Till smyckesproduktionen

Bara för att man fortfarande inte alls är igång med nån smyckestillverkning (kanske för att det är för mycket stora inredningsprojekt med tidsbegränsning på gång?), betyder det inte att man inte kan köpa hem material :P
Att köpa knappar på loppis är typ hur tacksamt som helst, man hittar alltid en massa fina. De flesta loppisar har mängder av knappar liggandes, ofta lite i skymundan, en massa gamla härliga udda knappar :) Jag söker ju i första hand efter knappar med hål på baksidan, där hålen inte alls syns på framsidan. Det finns dock inte alls lika många såna som det finns "vanliga" knappar, och ofta kan jag inte låta bli att köpa knappar med hål på framsidan också. Särskilt svag är jag för blomformade knappar i plast :)
På en del blomsteraffärer har de precis samma typ av smyckestråd som finns på tex Panduro. På Blomsterlandet hittade jag den här härliga bruna som jag inte kunde låta bli att köpa, var ju så fin färg :) Den är lite tunnare än jag hade önskat, så den funkar inte att göra tex spiralmoln av, men jag tror nog att det ska gå bra att göra kedjor av den. Vi får se :)

Hittade en billig brosch på Myrorna.. Ska inte använda den som brosch, utan använda den till nåt smycke istället. Vet dock inte på vilket sätt än, men det brukar lösa sig :)

Inga kommentarer: