mars 26, 2009

Shopping 2: Rosa

Mycket rosa blir det, och förhoppningsvis kommer det bli ännu mer, hihi :)
Först några rosa ljushållare..
(och flamingo-änglaspelet från Kalejdoskåpet kunde jag tyvärr inte visa ihopbyggt, för pga något produktionsfel så är det fysiskt omöjligt att bygga ihop det, så jag ska till affären och byta ut det)
(Ljuslyktan kommer från Plantagen, och den rosa färgen ser inte lika mesig ut i verkligenheten, den är sötare irl)
Jag måste ändra en hel del i vardagsrumsfönstret för att det ska passa in i den nya färgskalan. Just nu är det bara en massa mörkgröna paradisträd i röda krukor. Jag tänker ju inte direkt slänga bort alla paradisträden, utan istället ska de få rosa krukor, och blandas upp med rosa växter i svarta eller gråa krukor. Kanske. Men inte omöjligt att jag hinner ändra mig några gånger innan det blir färdigt :)
Och jag kanske inte behöver nämna att jag älskar växter med rosa blad. Nån som vet vad de heter? Jag har tidigare haft en i köksfönstret.(den sista växten är mycket större än de andra, men det framgår inte riktigt på bilden. Den är stor och yvig och har mycket speciella egenskaper ;)
(och de rosa nyanserna på de tre krukorna här nedan är finare i verkligenheten.. Att det ska vara så svårt att fota rosa..)

2 kommentarer:

Anneli sa...

Är det den där speciella växten alltså? Insåg inte att den var likadan som dom andra. Värsta schysst, ju! :P

Mia sa...

Ja, det är den mycket speciella växten ja :P
Ja, jag vet, jag tror det kommer bli jätteschysst med alla tre tillsammans. Har inte orkat göra plats i fönstret för dem än bara..